Alla inlägg under augusti 2008

Av Lizette - 30 augusti 2008 17:32

Skolan har börjat igen, Yay! Nu vill jag ha MVG i musik och engelska xD. Ska jobba hela 9:an med det. Sommarlovet har gått riktigt fort. Har inte gjort så mkt, varit i getingboet skåne, varit på offshore race med malin, och mest bara slappat.

Ikväll ska man sitta uppe och se på tv:n till 02:30 minst, så 3 kg godis, pizza och glass, Here I Come!. (Ja, min syrra och tjockishunden ska dela det med mig xD) Annars, sovmorgon imorrn igen, söndag <3, Skola på måndag. Prao vecka 43. Då är jag på biblioteket btw.


Danke för de nya franskaläraren, Harriet. Man lär sig något.

Annars är skolan som vanligt, isabelle och jag hade det trevligt i skogen med ?David?. Så ska man inte sätta upp tältet upp och ner.. Haha.

Allemansrätten=Inte störa, inte förstöra... Tänk på det.


Ja, ska¨gå nu, räkorna väntar btw, jag hatar räkor...


Slater


PS. Kommentera mina dikter pls. ^_^

Av Lizette - 30 augusti 2008 17:17

You left me alone
I thought it would be alright
It wasn't alright

It's a new school year
I walked in, not seeing you
You weren't there this time

No one seemed to care
You got over me quickly,
replaced me swiftly

Luckily I too
made a new friend soon after
The pain had left me

Not for too long though
I couldn't stop seeing you
wherever I turned

It's still like that now
Everything reminds me
of you, long gone friend

Until I despair
That's how much you torture me
That's not the worst part

You forgot me
Forgot me and never came back


Inspired of one of my aka friends from 6 - 8th grade.

Every word of this is completely true, just in an attempted poetic way.
~~~
I miss her. It's very painful to be forgotten by a friend, someone you thought would be there forever.
Well, I guess I wouldn't have the great friend I have today. Thank you Malin and Isabelle for being such good friends, and for all the supporting.

Av Lizette - 30 augusti 2008 17:15

 Stunder 

Det finns stunder som är mörka,
fyllda av gråt och förtvivlan.

Man vet inte hur man ska orka vidare,

Eftersom det tycks omöjligt.

Men livet stannar inte upp,

Solen skiner,

Människor skrattar,

Livet utanför fortsätter,

Tårarna rinner utefter kinderna.

Tröstlöst,

Hopplöst,

Just då.

Tid kommer när det lättar.

Det finns ljusa stunder också,

Du har bara inte hittat dit ännu... Jag vet vad jag talar om, så lita på mig..

Presentation

Omröstning

Ska ni köpa NIN:s nya album?
 Självklart!
 Nevör
 Vilka?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards